Питання-Відповіді

Порядок зняття показів засобів вимірювання

Згідно Постанови НКРЕКП № 1525 від 18.07.2019 р. визначено наступне: споживач, що є побутовим, зобов'язаний щомісяця знімати фактичні показання лічильника електричної енергії та надавати їх Оператору системи розподілу (постачальнику послуг комерційного обліку).
Зчитані (зняті) та передані дані з засобів комерційного обліку протягом періоду, що починається за два робочі дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій робочий день наступного розрахункового періоду (календарного місяця), вважаються даними на перше число календарного місяця.
Зчитані (зняті) та передані дані з засобів комерційного обліку в будь-який інший день календарного місяця є вихідними даними для визначення даних комерційного обліку на перше число розрахункового періоду (календарного місяця).
У разі неотримання до початку четвертого робочого дня місяця, що настає за розрахунковим, показів лічильника та за умови, що лічильник електричної енергії не оснащений засобами дистанційної передачі даних, фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по Споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання.
Якщо за підсумками наступного місяця Споживач надасть покази лічильника електричної енергії, визначення фактичного обсягу розподілу та споживання електричної енергії за період зазначеного місяця здійснюється з урахуванням наданих показів та показів, на які споживачем здійснено розрахунки.


Як енергопостачальник проводить розрахунки за спожиту мною електроенергію?

Розрахунки населення за спожиту електроенергію здійснюються за діючими тарифами (цінами) для населення, що діяли у періоді за який здійснюється нарахування.


Які тарифи для оплати заборгованості?

У разі зміни тарифів (цін) на електроенергію оплата заборгованості проводиться за тарифами (цінами), що діяли у період, за який сплачується борг.


Яка форма та порядок оплати за спожиту електричну енергію?

Форма та порядок оплати передбачені договором про користування електроенергію.
Для уникнення непорозумінь, які можуть виникнути через помилки в застосуванні тарифів, неправильні розрахунки з врахуванням пільг, субсидій, через зарахування платежів на чужі адреси, оплачувати потрібно по рахунках енергопостачальника.


Що робити, якщо я виявив помилку в розрахунках?

У разі виявлення в платіжному документі помилкових показань приладу обліку, ви зобов'язані повідомити про це енергопостачальника, надавши інформацію про показник засобу обліку, свої дані (ПІБ, адресу, О/Р), контактний телефон у  Сервісний центр або ж у Кол-центр.


Я заплатив за іншого споживача. Що робити?

Якщо Ви помилково заплатили на чужу адресу, можна звернутись з квитанцією в банківське відділення, де здійснювалась оплата, банк формує лист про зарахування оплати на іншу адресу. Згідно цього листа енергопостачальник проводить перерахування коштів на потрібний особовий рахунок. Або ж Ви можете звернутись до енергопостачальника з заявою щодо перерахування платежу на інший особовий рахунок. При наявності оплаченої квитанції та за результатами звірки стану розрахунків може бути проведене зарахування коштів на інший рахунок.

Наверх